سایت بزرگ نام نامه

سایت بزرگ نام نامه

سایت بزرگ نام نامه

سایت بزرگ نام نامه

روغن لیمو

روغن لیمو

روغن لیمو ,روغن لیمو ترش,روغن لیمو دور ناف,روغن لیمو برای گیتار,روغن لیمو خرید,روغن لیمو قیمت,روغن لیمو طرز تهیه,خواص روغن لیمو,کپسول روغن لیمو

روغن لیمو , روغن لیمو ترش , روغن لیمو دور ناف , روغن لیمو برای گیتار

توضیحاتی در مورد روغن لیمو

درخت لیموترش بومی قاره آسیا است و سرشار از ویتامین هاست. روغن لیمو ترش از پوست این گیاه به دست می آید و به علت رنگ زرد آن و بوی مطبوع معروف به روغن خورشید است. در قرون وسطی از این روغن برای تسکین و کاهش بیماری اسکوربوت (نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین C) و کمبود ویتامین های دیگر روزی یک قاشق غذاخوری به ملوان های نیروی دریایی داده می شد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد روغن لیمو صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

خواص کلی روغن لیمو

▪ این روغن به طور طبیعی آرامش بخش است و در نتیجه خستگی مفرط ذهنی، سرگیجه، اضطراب و تنش های عصبی را از بین می برد. علاوه بر آن بوی این روغن به افزایش قدرت آگاهی و تمرکز کمک می کند و با از بین بردن احساسات منفی در ایجاد افکار مثبت تاثیر دارد. ▪ می تواند به بیماران مبتلا به بی خوابی کمک کند. ▪ ویتامین فراوان موجود در آن ایمنی بدن را تقویت کرده و با تحریک گلبول های سفید بدن را در مقابل بیماری ها مقاوم می کند. ▪ در سرعت بخشیدن به گردش خون نقش مهمی دارد. ▪ با بیماری های عفونی مانند تیفوس و مالاریا مقابله می کند و علایم تب، گلودرد و آسم را کاهش می دهد. ▪ روغن لیمو به طور طبیعی خاصیت سم زدایی دارد و در جوان سازی پوست کدر موثر است و جوش ها و اختلالات پوستی دیگر را نیز درمان می کند. برای کاهش فعالیت غدد چربی، مورد استفاده قرار می گیرد و برای جوان تر کردن پوست پیر، کم کردن لکه ها و ترک های بارداری موثر است. ▪ اغلب مردم برای داشتن موهای براق، سالم و محکم و از بین بردن شوره ها از روغن لیمو استفاده می کنند. ▪ در کاهش وزن نیز بسیار موثر است. ▪ ناراحتی های معده مانند قولنج، اسیدیته و سوءهاضمه را برطرف می کند.

خواص روغن لیمو برای پوست و دندان

سفیدی دندان‌ها یک روش ساده و عالی برای سفید کردن دندان‌ها، استفاده از روغن لیمو به همراه مخلوط جوش شیرین و روغن نارگیل است. این 3 ماده را به نسبت مساوی با یکدیگر تقسیم کنید و هفته‌ای یک یا 2 بار به دندان بزنید. می‌توانید آن را روی مسواک بریزید و با آن، دندان‌ها را مسواک بزنید. شوینده پوست صورت اگر صورتتان جوش‌دار و آکنه‌ای است و به دنبال یک فیس واش عالی و طبیعی برای شستشوی آن هستید، کمی روغن لیمو را با کمی جوش شیرین و عسل مخلوط کنید و به صورتتان بمالید. با سرانگشتان، کمی ماساژ دهید و بعد پوستتان را با آب سرد بشویید. این ترکیب به طور کامل صورتتان را پاکسازی و تغذیه می‌کند و التهاب ناشی از جوش و آکنه را برطرف می‌نماید. اگر پوستتان حساس است، جوش شیرین را اضافه نکنید.

طرز تهیه روغن لیمو

برای هر کسی که بوی لیمو را دوست دارد و تمایل دارد عطر و بوی لیمو همیشه در اطرافش باشد،اسپری کردن روغن اسانس لیمو انتخاب عالی ای خواهید بود ، شما حتی میتوانید به عنوان یک عطر یا ادکلن از آن استفاده کنید با این حال،تعداد کمی از مردم ماشین آلات مناسب برای ساخت این نوع روغن را دارند بنابراین،در قسمت زیر به شما طرز تهیه این روغن را به نشان میدهند، تا بتوانید به راحتی و ارزان،آنرا تهیه کنید و فقط با چند عنصر میتوانید این کار را انجام دهید:مواد لازم: روغن زیتون (200میل) روغن بادام (200 میل) 6لیمو سالم بدون هیچ گونه آفت و خرابی (200گرم) یک شیشه با درب قابل مهر و موم شدن (که بتوان حدود 500 میلی لیتر در آن نگهداری شود) طرز تهیه: لیمو را پوست بکنید،و آنها را در درجه 50 سانتی گراد فر بگذارید،و به مدت 3 ساعت صبر کنید تا خشک شود سپس پوست های خشک را درون شیشه قرار دهید و با دو مدل روغن طبیعی که در مواد لازم عنوان شد روی آن را بپوشانید. اجازه بدهید که در یک محل خشک و تاریک به مدت حدود 50 روز بماند،و هر چند روز یکبار بدون اینکه درش را باز کنید و تکانش دهید پس از گذشت چند روز پوست لیمو را بفشارید و از روغن باقی مانده آن استفاده کنید. سرانجام آن را به بطری و شیشه های قطره ای منتقل کنید ، هر بار که بخواهید عطر لیمو را ببویبد،فقط کافیست حدود 5 قطره از آن را استفاده کنید.طرز تهیه روغن لیمو ترش روش دوم: اسانس جوهر لیمو، ما را جذب میکند و به خاطرات کودکی خود می برد این اسانس نه تنها به خاطر بوی معروفش،بلکه به خاطر خاصیت ضد عفونی کننده قوی اش باعث میشود که بسیار مفید واقع شود.واز آن برای عفونت ها هم استفاده میکنند در اینجا یکی دیگر از گزینه های سریع و آسان برای ساخت اسانس لیمو وجود دارد: خانه شما میتواند یک عطر زیبا و همیشگی داشته باشد و در همین حال برای سلامتی شما و خانواده تان نیز تاثیر گذار باشد. مواد لازم: 3عدد لیمو (100گرم) روغن زیتون (100میل) یک کیسه زیپی یا هوا دهی که میتواند دمای بالا را تحمل کند.

روغن لیمو و کاهش وزن

یکی از جذاب‌ترین استفاده‌های روغن لیمو اثرات آن در کاهش وزن است. چند قطره از عصاره آن را به آب اضافه کنید و سه بار در روز بنوشید. لیمو حاویی ترکیباتی است که سوخت‌وساز یا متابولیسم بدن را تحریک می‌کند و با به فعالیت واداشته شدن آن کاهش وزن آسانتر می‌شود.

موارد مصرف روغن لیمو

– برای داشتن افکاری مثبت می توانید از رایحه درمانی روغن لیمو استفاده کنید. – برای ضدعفونی کردن هوای خانه و تقویت سیستم ایمنی بدن می توانید این روغن را در اسانس سوز بریزید. – از روغن لیمو سنگی می توانید برای پاکسازی پوست های چرب استفاده کنید. – روغن لیموبه دلیل سرشار بودن از ویتامین C یکی از بهترین روغن های ضد لک و روشن کننده پوست است. – روغن لیمو سنگی آرام بخش نیز هست. – از این روغن به عنوان دهانشویه می توانید استفاده کنید.

روغن لیمو ترش

روغن خالص لیمو ترش از گیاه لیمو گرفته می‌شود. لیمو ترش سرشار از سیتریک اسید است که مزایای سلامتی بی‌شماری دارد. لیموترش علاوه بر استفاده دارویی، در آشپزی نیز به کار می‌رود. لیمو ترش منبع خوبی از عطر و طعم است و به عنوان یکی از ارزان‌ترین و مفید‌ترین گیاهان به شمار می‌آید. مزایای طبیعی روغن خالص لیموترش برای سلامتی: روغن خالص لیمو، ضد نفخ، قابض، ضدعفونی کننده، ضد قارچ، محرک، سم‌زدا، مسکن، ضد عفونت و ادرارآور است. روغن لیموترش برای درمان مشکلات تنفسی، گوارشی، اختلالات استرسی، اختلالات خواب و مشکلات دیگر نیز به کار می‌رود.

روغن لیمو برای شوره سر

روغن گیاه لیموترش بسیار برای داشتن پوستی زیبا مفید است. رنگ چهره را بهبود می‌بخشد و ظاهر روشنی به پوست می‌دهد. هم‌چنین سلول‌های مرده پوست را بازسازی می‌کند. برای از بین بردن جوش‌ها و لک‌های صورت‌تان هم مفید است. روغن گیاه لیمو ترش در درمان پوست کدر و چرب نیز بسیار مفید است. این روغن نه تنها برای پوست شما مفید است، بلکه موهای شما را نیز تقویت می‌کند؛ به این صورت که بافت مو‌ها را قوی‌تر کرده و ظاهری درخشنده به آنها می‌دهد. هم‌چنین فولیکول‌های مو را تقویت کرده و ریزش مو را کنترل می‌کند. روغن گیاه لیمو ترش درمان موثری برای شوره سر نیز است. (خواص بیشتر عطرها را در عطر درمانی و خواص عطرها بخوانید).

روغن لیمو و تقویت سیستم ایمنی

از آنجایی که روغن لیمو به صورت طبیعی دارای خاصیت آنتی باکتری و آنتی اکسیدان دارد، نقش قابل توجهی در سلامت سیستم ایمنی بدن و کاهش احتمال ابتلا به عفونت و انواع بیماری‌ها بازی می‌کند. علاوه بر این، روغن لیمو تقویت سیستم لنفاوی بدن قدرت دفاعی بدن را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

روغن لیمو در پزشکی

لیموترش و روغن لیمو ترش حداقل ۱۰۰۰ سال در پزشکی آیورودا برای درمان طیف گسترده ای از وضعیت های سلامتی استفاده شده است. مرکبات به دلیل کاربرد فراوان‌شان در غذا و دارو منبع اصلی روغن‌ های ضروری هستند و روغن لیمو ترش به دلیل تطبیق پذیری و ویژگی‌ های آنتی‌اکسیدان قوی اش، یکی از مهم‌ ترین روغن ‌های مرکبات به شمار می رود. فواید سلامتی روغن لیمو ترش به طور علمی مشخص شده ‌است. توانایی لیمو ترش برای تصفیه سموم از بدن، علت شناخته شدن آن بوده و به طور گسترده از لیمو ترش برای تحریک تخلیه دستگاه لنفاوی، احیای انرژی، پاکسازی پوست و مبارزه با باکتری ‌ها و قارچ ‌ها استفاده می ‌شود. در حقیقت روغن لیمو یکی از ضروری ترین روغن هایی است که برای بسیاری از اهداف از جمله سفید کننده طبیعی دندان، پاک کننده خانگی و خشبو کننده لباسشویی استفاده می شود.

لیمو ترش

لیمو ترش که از لحاظ علمی یکی از مرکبات است گیاهی گلدار بوده که به خانواده گیاهان نیمه ‌گرمسیری تعلق دارد. لیمو ترش در بسیاری از مناطق در سراسر جهان رشد می کند، هرچند این گیاه بومی آسیا بوده و اعتقاد بر این است که حدود ۲۰۰ سال قبل از میلاد به اروپا آورده شده است. در آمریکا ملوانان انگلیسی برای محافظت از خود در برابر امراض و بیماری ‌های ناشی از عفونت‌ های باکتریایی در دریا از لیمو ترش استفاده می ‌کنند. روغن لیمو ترش توسط پرس سرد پوست لیمو (نه میوه درون لیمو) به دست می آید. در واقع پوست لیمو به دلیل فیبرهای محلول در چربی آن بیشترین میزان مواد مغذی لیمو را داراست. روغن ضروری لیمو ترش متشکل از بسیاری از ترکیبات طبیعی از جمله ترپن ها، سزکویی‌ ترپن ها، آلدهیدها، الکل ‌ها، استرها، و استرول ها است. لیمو و روغن لیمو به دلیل خواصی چون رایحه های شاداب و تمیز، پاکسازی و تصفیه محیط و تمیزکاری محبوب هستند. تحقیقات نشان می دهد که روغن لیمو حاوی آنتی اکسیدان های قوی است و به کاهش التهاب، مبارزه با باکتری ها و قارچ ها، افزایش سطح انرژی و کاهش هضم کمک می کند.

کاربرد روغن لیمو

ضدعفونی کننده طبیعی: آیا به دنبال راهی برای رهایی از ضدعفونی کننده هایی مانند الکل و وایتکس هستید؟ آیا به دنبال راهی برای تمیز کردن دوش کهنه خود هستید؟ ۴۰ قطره روغن لیمو و ۲۰ قطره روغن درخت چای را به یک شیشه اسپری اضافه کنید و آن را با آب خالص (و کمی سرکه سفید) برای یک محلول تمیز کننده سنتی پر کنید. این محصول تمیز کننده طبیعی می ‌تواند برای از بین بردن سموم و باکتری‌ ها در خانه شما به ویژه در مکان‌ هایی مانند آشپزخانه و حمام مورد استفاده قرار گیرد. لباسشویی: اگر خیلی وقت است که لباس های کثیف را درون ماشین لباسشویی ریخته اید، فقط چند قطره روغن لیمو را قبل از خشک کردن اضافه بکنید، به این صورت لباس‌ هایتان از بوی نامطبوع ماشین لباسشویی رهایی می یابند. تمیز کردن چوب و نقره: یک پارچه مایع آغشته به روغن لیمو (با حدود ۱۰ قطره روغن) به نقره و جواهرات لکه دار شما کمک می کند. روغن لیمو را می توان برای تمیز کردن چوب هم استفاده کرد. ماده شوینده ماشین ظرفشویی: برای جلوگیری از مواد شیمیایی شوینده موجود، از روغن لیمو برای شستن ظرف های درون ماشین ظرفشویی تان استفاده کنید از بین بردن مواد چسبناک: مواد چسبناک مانند آدامس را از طریق روغن لیمو از بین ببرید. فقط ۳-۵ قطره روغن لیمو را به یک دستمال مرطوب اضافه کنید. تمیز کننده دست ها: آیا وقتی در حال تعمیر اتومبیل و دورخه تان هستید، صابون معمولی به اندازه کافی دست هایتان را تمیز نمی کند؟؟ نگران نباشید، فقط چند قطره اسانس لیمو را به صابون تان اضافه کنید و دست های تمیزتان را تحویل بگیرید! سفید کننده دندان ها: روغن لیمو، جوش‌ شیرین و روغن نارگیل را مخلوط کرده و دو دقیقه قبل از شستشو ، این ترکیب را بر روی دندان‌ های خود بمالید. شستشوی صورت: شستن صورت با روغن لیمو موجب روشن تر شدن و نرم تر شدن پوست شما می شود. روغن لیمو، استخودوس و روغن آفتابگردان را ترکیب کرده و صورت تان را با آن بشویید. یا به سادگی دو الی سه قطره روغن لیمو را با جوش‌شیرین و عسل ترکیب کنید. پاک کننده ناخن: می توانید روغن های اسیدی مانند لیمو ترش، گریپ فروت و پرتقال شیرین را ترکیب کرده و بر روی ناخن هایتان بمالید. نه تنها لاک ناخن قدیمی شما را از بین می‌برد، بلکه برای حفاظت از سلامتی ناخن ‌های شما نیز مفید خواهد بود. افزایش روند کاهش وزن: برای حمایت از متابولیسم بدن و کمک به روند کاهش وزن تان ۲ تا ۳ قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید. بهبود وضعیت شما: تقریبا ۵ قطره روغ لیمو در خانه یا محیط کار می تواند به بهبود روحیه و مبارزه با افسردگی شما کمک کند. تقویت سیستم ایمنی: برای تقویت سیستم ایمنی بدن، از بین بردن باکتری ها و حمایت از سیستم لنفاوی خود، ۲-۳ قطره اسانس لیمو را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کنید و مخلوط را به گردن خود بمالید. تسکین سرفه: از روغن لیمو به عنوان درمان خانگی برای سرفه نیز استفاده می شود، ۵ قطره روغن لیمو را با نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید. پاکسازی خلط ها: برای کمک به از بین بردن خلط ها و از بین بردن گرفتگی، ۲-۳ قطره روغن لیمو را با نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و آن را به صورت موضعی به سینه و بینی خود بمالید. از بین بردن علائم آلرژی: برای کمک به تخلیه سیستم لنفاوی خود و از بین بردن نشانه های آلرژی فصلی، ۵ قطره روغن لیمو را در خانه پخش کنید، ۵ قطره را به مواد شوینده خود اضافه کنید، یا ۵ تا ۱۰ قطره را در یک بطری اسپری بریزید و روی پرده ها، فرش ها و کاناپه های تان اسپری کنید. رفع تهوع: برای از بین بردن حالت تهوع و کاهش استفراغ، روغن لیمو را مستقیما از بطری استنشاق کنید، ۵ قطره را در خانه یا محل کارتان پخش کنید، یا ۲-۳ قطره را با نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و به سینه و پشت گردن خود بمالید. بهبود گوارش: برای کاهش ناراحتی های گوارشی مانند یبوست، ۱-۲ قطره از روغن لیمو را با یک لیوان آب سرد یا آب گرم با عسل اضافه کنید و آن را دو بار در روز بنوشید. کمک به دفع مسمومیت: برای کمک به تصفیه بدن و سم زدایی، ۱ – ۲ قطره از یک روغن را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را دو بار در روز بنوشید.

نکاتی در مورد مصرف روغن لیمو

– روغن لیمو می تواند هنگام استفاده موضعی به نور حساسیت نشان دهد. بنابراین مهم است که بعد از استفاده از روغن لیمو بر روی پوست خود، از نور مستقیم خورشید به مدت ۱۲ ساعت اجتناب کنید. – بعضی از افراد ممکن است به روغن لیمو ترش حساسیت داشته باشند، بنابراین قبل از استفاده از آن به صورت موضعی، بر روی قسمتی از دست و یا پای تان کمی روغن لیمو بمالید تا از حساسیت داشتن یا نداشتن به آن مطمئن شوید. – بهتر است هنگام استفاده از روغن لیمو بر روی پوست، آن را با یک روغن مفید مانند روغن نارگیل رقیق کرده و بر روی پوست مخصوصا پوست صورت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : روغن دارچین ♥ روغن گل سرخ ♥ روغن شاهدانه ♥ روغن هسته انگورروغن مورد

گل زیرفون

گل زیرفون

گل زیرفون ,گل زیرفون,عکس گل زیرفون,خواص گل زیرفون,چای گل زیرفون ,گل زیرفون و خواص آن,آشنایی با گل زیرفون,خاصیت گل زیرفون,مضرات گل زیرفون,خواص چای گل زیرفون

گل زیرفون

توضیحاتی در مورد گل زیرفون

زیرفون برای سلامتی انسان مفید و گیاهی در دسترس است. در واقع این گیاه در تسکین و درمان مشکلاتی مانند نفخ، نقرس، بی‌خوابی و سم زدایی از بدن و غیره موثر عمل می‌کند. درخت زیرفون از دوره‌ی باستان شناخته ‌شده و یکی از آن گیاهانی است که به راحتی همه جا می‌روید. زیرفون برای سلامتی انسان مفید و گیاهی در دسترس است. در واقع این گیاه در تسکین و درمان مشکلاتی مانند نفخ، نقرس، بی‌خوابی و سم زدایی از بدن و غیره موثر عمل می‌کند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد گل زیرفون صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

سم زدایی از بدن با گل زیرفون

همیشه توصیه می‌شود که در دوره‌هایی از سال بدن را از شر سموم انباشته‌شده در آن خلاص کنید. خوشبختانه گیاه زیرفون یکی از بهترین گزینه‌ها برای پاک‌سازی بدن محسوب می‌شود. گل‌های این گیاه معرق و مدر است یعنی این که علاوه بر درآوردن عرق باعث افزایش میزان ادرار شده و سموم را از بدن خارج می‌سازد.یک قاشق غذاخوری گل درخت زیرفون را با یک لیوان آب بجوشانید و روزانه دو تا سه مرتبه میل کنید. این کار را به مدت دو تا سه هفته انجام دهید.

خواب راحت با گل زیرفون

زیرفون برای داشتن خوابی راحت گیاه زیرفون برای شما شب و خواب راحتی را فراهم می‌کند به خاطر اینکه حاوی خواص آرام‌بخشی است. روش مصرف یک قاشق چای‌خوری گیاه خشک زیرفون را در یک فنجان آب جوش و به مدت 6 تا 10 دقیقه دم کنید. آن را با کمی عسل شیرین کرده و هر شب قبل از خواب میل کنید. می‌توانید این کار را به مدت 2 تا 3 هفته انجام دهید.

مقابله با نفخ و گل زیرفون

زیرفون برای مقابله با نفخ، گاز معده و سنگ کیسه‌ی صفرا پوست درخت زیرفون حاوی خواصی است که باعث تصفیه‌ی خون و تحریک ترشح و دفع صفرا می‌شود. در واقع این گیاه برای رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ معده، ریفلاکس معده و همچنین رفع سنگ کیسه‌ی صفرا مفید است. روش مصرف برای مقابله با سنگ کیسه‌ی سفرا، مشکلات کبدی و نفخ می‌توانید از کپسول‌هایی که از پودر پوست درخت زیرفون تولید شده است استفاده کنید. این کپسول‌ها معمولاً در داروخانه‌ها موجود می‌باشد و شما می‌توانید با مشورت با پزشک یا داروساز از این کپسول‌ها مصرف کنید. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید قبل از مصرف این کپسول‌ها حتماً با پزشکتان مشورت کنید. برای مقابله با مشکل ریفلاکس معده می‌توانید یک قاشق چای‌خوری زیرفون خشک را با یک فنجان آب جوش دم کرده و میل کنید. در صورتی که مشکلاتتان رفع نشود بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

تمیز کردن چشم و گل زیرفون

برای تمیز کردن چشم در صورت بروز ورم ملتحمه گیاه دارویی زیرفون اگر چشم‌هایتان قرمز و متورم شده یا پلک‌هایتان به هم می‌چسبند می‌توانید به سراغ زیرفون بروید. این گیاه یکی از درمانی‌های طبیعی برای مقابله و درمان ورم ملتحمه‌ی چشم می‌باشد. روش استفاده داخل یک فنجان آب جوش یک قاشق غذاخوری برگ خشک زیرفون بریزید و اجازه دهید دم بکشد. محلول را صاف کنید و روی یک دستمال یا کمپرس تمیز بریزید. اجازه دهید تا کمپرستان کمی خنک شود و سپس با آن چشمتان را تمیز کنید.

نقرس و گل زیرفون

زیرفون برای مقابله با اسیداوریک در صورت نقرس خاصیت ادرارآوری زیرفون باعث می‌شود که این گیاه‌درمانی طبیعی و موثر برای نقرس نیز باشد. این بیماری به دلیل افزایش اسیداوریک در مفاصل رخ می‌دهد و بیماری آزاردهنده‌ای نیز محسوب می‌شود. پوست درخت زیرفون تصفیه‌کننده‌ی خون است و به همین دلیل نیز باعث کاهش و رفع اسیداوریک می‌شود. روش مصرف یک قاشق غذاخوری گل خشک زیرفون را در یک لیوان آب ریخته و بجوشانید. می‌توانید روزانه دو تا سه مرتبه از آن بنوشید. حواستان باشد که این کار را بیش از دو تا سه هفته ادامه ندهید. توجه داشته باشید که دم کرده‌ی گیاه زیرفون نمی‌تواند جایگزین داروهای معمول برای مقابله با نقرس باشد. شما می‌توانید از این گیاه در کنار داروهای خود استفاده کنید. توصیه می‌کنیم نظر پزشکتان را نیز در این خصوص جویا شوید.

رفع استرس و اضطراب با گل زیرفون

زیرفون برای مقابله با استرس و اضطراب اگر دچار استرس و اضطراب شده‌اید می‌توانید به سراغ زیرفون بروید. گل‌های این گیاه حاوی خواص آرام‌بخشی هستند که سیستم عصبی را آرام کرده و استرس و اضطراب را از بین می‌برند. روش مصرف یک لیتر آب بجوشانید و 5 گرم گل خشک زیرفون را در آن ریخته و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه دم بکشد. هر شب قبل از خواب و به مدت دو تا سه هفته 1 فنجان از آن بنوشید. توجه داشته باشید که گیاه زیرفون می‌تواند تأثیر مثبتی روی بیماران مبتلا به آلزایمر نیز داشته باشد. این بیماری که یک بیماری مربوط به سیستم عصبی است علائمی مانند اضطراب و افسردگی نیز به جا می‌گذارد.

تسکین سردرد با گل زیرفون

زیرفون برای تسکین سردرد و میگرن از آنجایی که زیرفون خواص آرام‌بخشی دارد می‌تواند برای کاهش سردردهای عصبی و همچنین سردردهای میگرنی مفید باشد. روش مصرف یک لیتر آب جوشانده و یک قاشق غذاخوری گل خشک زیرفون را در آن ریخته و به مدت 10 دقیقه دم کنید. محلول را صاف‌کرده و در مواقعی که سردرد به سراغتان می‌آید میل کنید. می‌توانید روزانه تا سه مرتبه از این دم کرده میل کنید.

زیبایی پوست با گل زیرفون

زیرفون برای زیبایی پوست و موها زیرفون یک درمان طبیعی برای زیبایی پوست و مو است. دم کرده‌ی این گیاه می‌تواند باعث خوش آب و رنگ شدن پوست شده، چین و چروک را کاهش دهد و همچنین لک‌های قهوه‌ای روی پوست را کم‌رنگ‌تر کند. این گیاه همچنین برای رشد سریع موها و تقویت آن‌ها مفید است. افزودن آن به آب حمام باعث نرمی و لطافت هر چه بیشتر پوست می‌شود. روش استفاده حمام با زیرفون برای لطافت پوست: برای این کار 100 گرم گل زیرفون را در یک لیتر آب به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشانید و سپس صاف کنید. این محلول را به آب حمام اضافه کرده و در آن غوطه‌ور شوید.لوسیون زیرفون برای پوست صورت 40 تا 50 گرم گل زیرفون را در یک لیتر آب و به مدت 15 تا 20 دقیقه بجوشانید. محلول به دست آمده را صاف و خنک کنید و روی چین و چروک و لک‌های قهوه‌ای بزنید. توجه توجه توجه داشته باشید که مصرف این گیاه برای کودکان زیر 12 سال ممنوع است. توصیه می‌شود بیشتر از میزان اشاره‌شده مصرف نشود.

زیرفون یا نمدار

نمدار، زیرفون، نرمدار (نام علمی: Tilia) نام جنسی از درخت‌ها است. این درخت از تیرهٔ پنیرکیان (Malvaceae) راسته پنیرک‌سانان (Malvales) است. در حدود ۳۰ گونه درخت در جنس نمدار وجود دارد. نمدار پیش از این در تیره نمداریان (Tiliaceae) ) رده‌بندی می‌شد ولی در ایران این گیاه پژوهش‌های جدید نشان داد که از نظر ژنتیکی باید در تیره پنیرکیان قرار گیرد. ابن درخت به صورت پراکنده در جنگلهای شمال ایران می‌روید، چوبی نرم، راست تار، و سبک دارد. قابل ورق شدن است و وزن مخصوص آن ۰/۵۲ است ، نقش و نگار مشخصی ندارد. به رنگ صورتی روشن یا کدر است و بافت آن ریز است.

گیاه شناسی گل زیرفون

درخت نمدار قبل از این در تیره نمداریان ( (Tiliaceae رده‌بندی شده اما تحقیقات جدید نشان داد که از نظر ژنتیکی باید در تیره پنیرکیان قرار بگیرد.ابن درخت به صورت پراکنده در جنگل های شمال ایران قابل رویش است و دارای چوبی نرم، راست تار، وسبک است و همچنین قابل ورق شدن است و وزن مخصوص آن ۰/۵۲ است ، نقش و نگار مشخصی نداشته و به رنگ صورتی روشن یا کدر است و بافت آن ریز است. زیرفون برگ بزرگ، درختی گنبدی شکل با سرعت رشد متوسط که در نهایت ممکن است به بلندی ۴۰ متر رسیده شود و ساقه های جوان به رنگ قرمز مایل به قهوه ای بوده و سپس پوست تنه به خاکستری تیره تغییر رنگ داده شود و دارای شیار و شکاف های ظریف بوده و شاخه های ان به سمت بالا و با زاویه باز انتشار پیدا و گل هایی نسبتاً بزرگ با عطری قوی به رنگ زرد است .

تکثیر زیرفون

تکثیر زیرفون تلقیح زیرفون معمولاً از سن ۲۰ سالگی شروع شده و از آن به بعد هر ساله میوه داده و میوه ها را در پائیز گرد آورده و در زیر ماسه نگاهداری نموده و در بهار کشت میشود که این دانه ها سال بعد روییده شده و نهال جوان دارای رشدکند بوده و می توان آن را از محلی به محل دیگر منتقل نمود.

ترکیبات گل زیرفون

ترکیبات موجود در زیرفون: در گل های زیرفون اسانسی حاوی فارنسول وجود داشته و شامل تانن و قند بوده

خواص دارویی گل زیرفون

زیرفون برمبنای طب سنتی ایران، دارای طبیعتی گرم وخشک بوده و از نظر خواص دارویی، این گیاه ضد تشنج، آرام کننده، معرق و مدر بوده و اگرچه زیر فون نوع cordata ( با برگ کوچک) به عنوان گونه های طبی ارجح مطرح شده اما از زیر فون با برگ های بزرگ نیز در طب سنتی استفاده می شود. گل های خشک شده این گیاه دارویی تا حدی شیرین و چسبنده بوده و میوه آن تا حدی شیرین و دارای موسیلاژ میباشد. چای زیرفون(دم نوش زیرفون) به دلیل داشتن اسانس فرار و معطر که در گل ها ، لذت بخش بوده و گل ها، برگ ها، چوب و ذغال حاصل از چوب در طب مورد قرار میگیرد و مواد مؤثر موجود در گل ها عبارتند از فلاونوئید ها که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده، اسانس های فرار و مواد موسیلاژی که دلیل تسکین و کاهش التهاب می گردند. این گیاه دارای تانن است که به عنوان قابض کننده عمل می کند. از گل های زیر فون در سرماخوردگی ، سرفه، تب، عفونت ،پایین بردن تپش قلب، التهاب، فشارخون بالا، سر درد به خصوص میگرن، به عنوان مدر، آنتی اسپاسمودیک و مسکن مورد استفاده میباشد. در آرام کردن هیستری، گل ها را در حمام آب گرم مورد استفاده قرار داده و برای تسکین اضطراب ، سؤ هاضمه، تپش نامنظم قلب و استفراغ ناشی از اضطراب مورد استفاده قرار میگیرد. از برگ ها برای ایجاد تعریق در کاهش تب استفاده شده و از چوب زیرفون در بیماری های کبد و کیسه صفرا و سلولیت استفاده شده و چوب زیر فون را سوزانده و به زغال تبدیل کرده و در درمان بیماری های روده می خورند و در موضع برای درمان خیز یا عفونت به ویژه در سلولیت یا زخم های ساق پا استفاده میگردد نتایج بررسی های انجام شده حاکی از آن است که زیر فون اثر کاهش دهنده گویچه های سرخ داشته و از حالت چسبندگی و قابلیت انعقاد خون خواهد کاست و خون را رقیق می کند ودلیل کم شدن التهاب نیز میباشد و چوب بخش سطحی این درخت دارای اثر گشاد کننده عروق قلب بوده و برای درمان آنژین صدری مفید بوده. فرآورده های دارویی این گیاه دارویی برطرف‌کننده التهاب و آرام بخش بوده میتوان به عنوان مسکن طبیعی از ان استفاده کرد و به همین دلیل آن را به خصوص به اشخاص عصبی، افرادی که به بی‌خوابی مزمن مبتلا میباشند، افرادی که زندگی پر اضطرابی وچراسترسی دارند، کودکان و سالخوردگانی که به سختی می‌خوابند توصیه شده حتما از ان استفاده کنندو زیرفون یکی از اجزای دم کرده تقویتی بوده و چنانچه دم کرده مزبور به طور منظم نوشیده شود برای شخص‌، شب آرام، صبح پر نشاط و روز پر تحرکی را فراهم خواهد ساخت بطور کلی دمنوش زیرفون ضد ناراحتی‌های عصبی و تشنج میباشد و همچنین دمنوش زیرفون برای کسانی که مبتلا به نقرس و رماتیسم هستند، مفید بوده و که گیاه زیرفون تأثیر مثبتی را بر روی بیماران مبتلا به آلزایمر داشته است.

دمنوش گل زیرفون

استعمال خارجی فراورده‌های دارویی این گیاه ، در التیام زخم‌های ناشی از سوختگی، آبسه‌ها و ورم‌ها تاثیر فوق العاده ای دارد و دمنوش زیرفون باعث تحریک ترشح عرق شده و به این ترتیب در دفع سموم بدن موثر بوده. ساقه گیاه زیرفون به عنوان ماده دارویی در درمان بیماری های چشمی مورد استفاده قرار میگیرد از جمله خواص دیگر بسیار عالی گیاه زیرفون که آن را محبوب دوستداران زیبایی پوست و مو کرده این بوده که خاصیت بی نظیر آن در رفع مشکلات پوست و مو است زیرا شستشوی صورت و موها با زیرفون باعث درخشندگی و زیبایی موها و صورت میشود

بیشتر بخوانید : گل پامچال ♥ گل لادن ♥ گل چهل سکه ♥ گل ختمیگل میخک

قرص گریپین

قرص گریپین

قرص گریپین ,قرص گریپین ویکی پدیا,قرص گریپین 3 چیست,قرص گریپین 3 ویکی پدیا,قرص گریپین ۳,قرص گریپین شفا,قرص گریپین برای چیست,قرص گریپین تری

قرص گریپین

توضیحاتی در مورد قرص گریپین

نام آشناترین دارویی که این روزها مصرف آن نیز زیادتر شده، قرص سرماخوردگی بزرگسالان یا همان Adult Cold است.قرص ادالت کولد ترکیبی است از سه داروی استامینوفن، فنیل افرین و کلرفنیرامین.استامینوفن که ضد تب و کاهنده درد است، فنیل افرین نیز نوعی ترکیب ضد احتقان بینی است و کلرفنیرامین نیز ضد حساسیت است.

موارد مصرف قرص ادالت کولد

از قرص ادالت کولد در درمان علایم سرماخوردگی و آنفلوانزا، سینوزیت و آلرژی استفاده می شود.

میزان مصرف قرص ادالت کولد

میزان مصرف آن در بزرگسالان دو قرص هر چهار تا شش ساعت است. در کودکان نیز یک قرص هر چهار ساعت استفاده می شود. در بزرگسالان نباید روزانه بیشتر از 12 قرص و در کودکان بیشتر از 6 قرص مصرف شود.

تاثیر قرص سرماخوردگی بزرگسالان در بدن

اگر بخواهیم شیوه اثر قرص سرماخوردگی بزرگسالان را در بدن بررسی کنیم باید به ساز و کار هر سه جزء آن بپردازیم. جزء استامینوفنی این قرص با مهار سنتز پروستاگلاندین ها موجب کاهش تب می شود. کلرفنیرامین با تاثیر بر عروق خونی، دستگاه گوارش و دستگاه تنفس از طریق رقابت با هیستامین، پاسخ حساسیتی را از طریق مهار کردن هیستامین کاهش می دهد و فنیل افرین نیز سبب انقباض سریع و طولانی مدت شریانچه ها شده و در نتیجه موجب کاهش ترشح مایعات و احتقان مخاطی می شود.

عوارض قرص سرماخوردگی

تحریک پذیری، گیجی و خواب آلودگی از مهمترین عوارض مصرف این دارو به شمار می رود.

تداخل دارویی با قرص سرماخوردگی

این دارو با داروهایی همچون فنی توئین، ریفامپین، کاربامازپین تداخل دارویی دارد، بنابراین در صورت مصرف هر کدام از این داروها به پزشکتان اطلاع دهید تا میزان کمتری دارو تجویز کند.

موارد مصرف قرص سرماخوردگی

کاهش علائم سرماخوردگی ترکیب 1: فنیل افرین (سودوافدرین) + استامینوفن (ایبوپروفن یا ناپروکسن) ترکیب 2: سودوافدرین + گایافنزین + استامینوفن ترکیب 3: کلرفنیرامین (دیفن هیدرامین) + استامینوفن ترکیب 4: استامینوفن + فنیل افرین (سودوافدرین) + دیفن هیدرامین (کلرفنیرامین یا کلماستین) (سرماخوردگی بزرگسالان: استامینوفن/فنیل افرین/کلرفنیرامین) یا کلداکس و کلد استاپ (استامینوفن/سودوافدرین/دیفن هیدرامین) ترکیب 5: دکسترومتورفان + سودوافدرین (فنیل افرین) + استامینوفن ترکیب 6: استامینوفن + کلرفنیرامین + دکسترومتورفان ترکیب 7: دکسترومتورفان + کلرفنیرامین + سودوافدرین (فنیل افرین) + استامینوفن ترکیب 8: دکسترومتورفان + گایافنزین + سودوافدرین (فنیل افرین) + استامینوفن

مکانیسم اثر قرص سرماخوردگی

کلرفنیرامین مهار کننده پاسخ عضلانی به هیستامین است و در واقع آنتاگونیزه کننده اثرات انقباضی هیستامین روی عضلات صاف تنفسی است استامینوفن تولید پیام درد محیطی را مهار می کند و می تواند از تولید پروستاگلاندین در CNS جلوگیری کند. با مهار مرکز تولید گرما در هیپوتالاموس، تب را کاهش می دهد دکسترومتورفان سرکوب کننده سرفه است که بر مرکز سرفه در مدولا اثر می گذارد فنیل افرین منقبض کننده عروق و ضد احتقان است که علائم ناشی از آسیب بافت مجرای تنفسی فوقانی را بهبود می دهد؛ از تورم غشاهای موکوزی می کاهد، احتقان بینی و هایپرمی بافتی را کم می کند دیفن هیدرامین مهار کننده رقابتی اتصال هیستامین به گیرنده های H1 است؛ فعالیت آنتی موسکارینی قابل توجه داشته و به CNS نفوذ می کند در نتیجه ایجاد خواب آلودگی می نماید سودوافدرین گیرنده های آلفا آدرنرژیک را تحریک می کند که باعث اتساع ریه و انقباض عروق می شود گایافنزین ترشحات مجرای تنفسی را افزایش می دهد و به روان شدن خلط و ترشحات ریه کمک می کند ایبوپروفن با مهار سیکلواکسیژناز (COX-1 و COX-2) از سنتز پروستاگلاندین ها جلوگیری می کند ناپروکسن با مهار سیکلواکسیژناز (COX-1 و COX-2) از سنتز پروستاگلاندین ها جلوگیری می کند

قرص سرماخوردگی آدولت کلد

قرص آدولت کلد (adult cold) از ترکیب فنیل افرین، کلرفنیرامین و استامینوفن ساخته شده است. این دارو اغلب در درمان علائم سرماخوردگی (به خصوص سرماخوردگی‌های ویروسی بزرگسالان) مانند آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و تب استفاده می‌شود. این دارو را می‌توان جزء داروهای مسکن، ضدالتهاب و ضدتب به حساب آورد که در درمان علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا، سینوزیت و آلرژی استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که مصرف این دارو می‌تواند موجب خواب‌آلودگی شود بنابراین تا زمانیکه از هوشیاری خود اطمینان حاصل نکرده‌اید کارهایی که نیازمند دقت و هوشیاری است (مثل رانندگی) را انجام ندهید. نکته: بیماران مبتلا به پرفشاری خون و بیماری‌های قلبی به‌ ویژه بیماری‌‌های عروق قلب و نارسایی قلبی و کسانی که دچار تنگی نفس شده‌اند، باید با مشورت پزشک و با احتیاط از قرص سرماخوردگی بزرگسالان استفاده کنند زیرا این قرص دارای منقبض‌کننده‌های عروقی است و با تنگ‌کردن عروق موجب تشدید بیماری‌های قلبی می‌شود.

میزان مصرف قرص سرماخوردگی آدولت کلد

میزان مصرف این دارو در بزرگسالان دو قرص هر ۴ تا ۶ ساعت است. در کودکان نیز یک قرص هر ۴ ساعت استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که داروهای ضدافسردگی و کاهنده فشار خون با این دارو تداخل دارد بنابراین هنگام استفاده از آدولت‌کلد، پزشک را از سایر داروهای مصرفی خود مطلع سازید. عوارض: عوارض قرص آدولت کلد شامل خواب‌آلودگی، تحریک‌پذیری، سرگیجه، سردرد، افزایش اشتها، بی‌قراری، تاکیکاردی (تند شدن‌ غیرطبیعی‌ ضربان‌ قلب‌) و افزایش فشار خون می‌باشد.

قرص سرماخوردگی کلداستاپ

قرص کلداستاپ حاوی 500 میلی‌گرم استامینوفن، 30 میلی‌گرم پسودوافدرین و 25 میلی‌گرم دیفن‌هیدرامین است که به ترتیب اثرات مسکن، ضد ‌آبریزش بینی و ضدحساسیت دارند و مهم‌ترین عوارض سرماخوردگی را درمان می‌کنند. نکته: در صورت ابتلا به بیماری‌هایی نظیر اعتیاد به الکل، بیماری‌های قلبی – عروقی، دیابت، گاستریت (التهاب معده) و یا زخم معده، پرفشاری خون، پرکاری تیروئید و بزرگی پروستات قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید. میزان مصرف این دارو در بزرگسالان هر ۶ ساعت دو قرص می‌باشد. مصرف این دارو در کودکان، زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود. همچنین این دارو در افراد دارای فشارخون بالا و بیماران قلبی نباید خودسرانه مصرف شود، چراکه فشار خون فرد را می‌تواند بالا ببرد. عوارض: عوارض قرص کلداستاپ شامل گیجی، خواب‌آلودگی، خشکی دهان و بی‌خوابی می‌باشد.

قرص سرماخوردگی کلداکس

قرص کلداکس از داروهای ترکیبی است که بطور موقت برای تسکین علایم ایجاد شده توسط سرماخوردگی‌های معمولی، تب، حساسیت‌ها و دیگر مشکلات تنفسی (مثل سینوس و برونشیت) مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دارو در تسکین چشمان اشک‌آلود، خارش چشم، بینی و گلو، آبریزش بینی و عطسه موثر می‌باشد. توجه داشته باشید که از قرص کلداکس برای درمان علایم سرماخوردگی در کودکان کمتر از شش سال استفاده نکنید مگر اینکه پزشک آن را تجویز کرده باشد. اگر ناراحتی معده دارید باید از این دارو همراه با غذا استفاده کنید. توجه: قبل از مصرف این دارو در موارد مشکلات تنفسی، دیابت، کوری تدریجی، مشکلات قلبی، فشار خون بالا، مشکلات کلیوی، اختلالات کبدی، حملات قلبی، ناراحتی معده و شکم، تیروئید بیش فعال، مشکل در ادرار قطعا با پزشک خود مشورت کنید. عوارض: عوارض قرص کلداکس شامل خواب‌آلودگی، خشکی دهان، گلو، بینی، یبوست یا اختلال در خواب می‌باشد.

درمان سنتی سرماخوردگی

طب سنتی بیماری سرماخوردگی را سردسته و رئیس همه بیماری‌ها می‌داند. برای درمان سرماخوردگی راهکارهای زیادی در طب سنتی وجود دارد. مصرف برخی از خوراکی‌های قابل دسترس مثل پیاز، نعنا و شلغم می‌تواند تا حد زیادی به سرعت بهبودی این بیماری کمک کند. علاوه بر این خوردن میوه‌ها مخصوصا میوه‌هایی که سرشار از ویتامین C هستند (پرتقال و لیمو) در درمان سرماخوردگی بسیار موثر است.

درمان طبیعی سرماخوردگی

نعنا یک از گیاهان دارویی مفید برای درمان سرماخوردگی نعنا است. دم کرده نعنا برای زکام، برونشیت و سرفه بسیار مفید بوده به علت داشتن اسانس منتول خاصیت آنتی‌بیوتیک و میکروب کشی دارد و در درمان گریپ و سرماخوردگی بسیار قوی عمل میکند. همچنین مالیدن اسانس نعنا به پیشانی نیز برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید است. پیاز زمانی که در ابتدای سرماخوردگی هستید، میتوانید دو ورقه نازک پیاز را ببرید و هر کدام از آنها را در گاز پیچیده و داخل سوراخهای بینی بگزارید. اجاز دهید مدت 5 دقیه داخل بینی بماند و در این مدت سعی کنید با دهان بسته و از راه بینی تنفس کنید. این کار باعث خواهد شد که از پیشرفت سرماخوردگی جلوگیری کنید. همچنین گزاشتن چند عدد پیاز قاچ شده در قسمتهای مختلف خانه باعث جذب عوامل بیماریزا شده و از ابتلای دیگر اعضای خانواده به سرماخوردگی پیشگیری خواهد کرد. سیر از دیگر گیاهان مفید برای درمان سرماخوردگی سیر است. سیر مدر بوده و برای درمان خانگی سر درد، سرماخوردگی های مزمن و رفع سرگیجه بسیار مفید است. برای بهره‌مندی از خواص سیر توصیه می‌شود دو حبه سیر را له کنید و سپس آن‌ را با شیر یا آب گوشت یا آب مرغ بجوشانید و داغ میل کنید. عرق شوید استفاده از عرق شوید نیز برای بهبود سرماخوردگی موثر بوده و در پایین آوردن تب ناشی از آن مفید است. سرکه بخور سرکه از دیگر روشهای درمان خانگی سرماخوردگی است. مقداری سرکه را در گلاب بجوشانید و بخور دهید. این کار به رفع گرفتگی بینی کمک شایانی خواهد نمود. شلغم استفاده از شلغم نیز از قدیم دارویی برای درمان سرماخوردگی بوده است ولی علاوه بر پخت شلغم می‌توان ازشیره عسلی شلغم هم استفاده کرد.

درمان سرماخوردگی با اکالیپتوس

یکی از راههای درمان خانگی سرماخوردگی بخور دادن است. بخور اکالیپتوس یک درمان شناخته شده برای بهبود علایم سرماخوردگی است. به این منظور یک مشت برگهای تازه اکالیپتوس را خرد کرده و در یک لیتر آب بجوشانید و روزانه 3 تا 4 مرتبه آن را استنشاق نمایید. بخار و روغن موجود در برگهای این گیاه به طرز شگفت آوری آرامبخش بوده و احتقان را در کل دستگاه تنفسی تسکین میدهد. برای بخور دادن میتوانید از برگ آویشن، مریم گلی و یا نعنا نیز استفاده کنید.

درمان سرماخوردگی با ریحان

یک قاشق چایخوری از بزگ تازه یا خشک شده ریحان را را با کمی پودر شبدر و دارچین مخلوط نموده و به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. کمی عسل به آن افزوده و در موقع سرماخوردگی از آن بنوشید. همچنین میتوانید آب ریحان تازه را گرفته و باشیر مخلوط کنید و در زمان سرماخوردگی مصرف نمایید.

درمان سرماخوردگی با اسطوخودوس

گیاه دارویی دیگری که برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید و موثر است گیاه اسطوخودوس میباشد. برای استفاده از خواص اسطوخودوس به منظور بهبود زکام، پنجاه گرم از گل آن را در یک لیتر آب ریخته و 10 تا 15 دقیقه دم کنید. بعد آن را صاف نموده و روزی سه مرتبه از آن بنوشید.

درمان سرماخوردگی با میوه

خوردن برخی میوه ها به وِیژه میوه هایی که سرشار از ویتامین C هستند در درمان سرماخوردگی بسیار موثر است. برخی از میوه‌های مفید برای درمان سرماخوردگی عبارتند از: پرتقال هنگام خواب 2 تا 3 عدد پرتقال را آب گرفته و در یک لیوان بریزید. به آن چند حبه قند و کمی آب جوش افزوده و هم بزنید و تا گرم است آن را بنوشید. لیمو لیمو را برش برش کرده و در یک لیتر آب جوش به مدت دو ساعت بخیسانید و بعد آن را صاف کنید. سپس آن را با شکر شیرین نموده و میل کنید. خرما از دیگر میو های مفید برای درمان سرماخوردگی خرما است. خرما خاصیت دفع خلط دارد. به همین جهت آن را در یک لیتر آب بجوشانید و جوشانده آن را در زمان زکام و درد گلو استفاده کنید. انجیر تعدادی انجیر خشک را در یک لیتر آب بجوشانید و در زمان سرماخوردگی میل کنید. آب انجیر برای سرماخوردگی های شدید و تورم حنجره بسیار مفید است.

درمان سرماخوردگی

غرغره کردن می‌تواند گلو‌ی‌تان را نرم کند و موقتا علائم آنفولانزا را تسکین دهد. روزی چهار دفعه محلول نصف قاشق چای‌خوری نمک را در یک‌دهم آب گرم غرغره کنید. برای کاهش خارش گلو می‌توانید برخی داروهای قابض را مانند چایِ حاوی تانین غرغره کنید تا غشای دیواره‌ی مجاری تنفسی‌تان سفت شود. یا هم‌چنین می‌توانید با استفاده از عسل و آب، یا مخلوط سرکه‌ی سیب و عسل محلولی غلیظ بسازید و با آن غرغره نمایید. یک قاشق غذاخوری برگ تمشک یا آب لیمو را در دو فنجان آب داغ بریزید؛ سپس یک قاشق چای‌خوری عسل را به آن اضافه کنید. پیش از غرغره کردن، اجازه دهید این مخلوط کمی خنک شود و به دمای اتاق در بیاید.مایعات گرم گرفتگی بینی را رفع می‌کند، از کم آبی بدن پیشگیری می‌نماید، و التهاب آزاردهنده‌ی سراسر مجاری بینی و گلو را تسکین می‌دهد. اگر گرفتگی بینی‌تان به حدی است که خواب شبانه را از چشمانتان ربوده است، از نوشیدنی خرمای گرم – به عنوان درمان خانگی سرماخوردگی بسیار قدیمی – استفاده کنید.در این بخش به برخی از خوراکی‌هایی که برای مبارزه علیه سرماخوردگی یا آنفولانزا مفید هستند، اشاره می کنیم: – ویتامینC در خوراکی‌هایی مانند فلفل دلمه ای وجود دارد. – بلوبری حاوی آسپرین طبیعی است و می‌تواند به کاهش تب و درد کمک کند. – فلفل قرمز می‌تواند سینوس ها را باز کند و خلط را در ریه ها کاهش دهد. – کرن بری از چسبیدن باکتری ها به سلول‌های غشای داخلی مثانه و مجرای ادراری پیشگیری می کند. – خردل یا ترب کوهی مخاط را در مجاری تنفسی از بین می برد. – پیاز حاوی موادی است که به درمان برونشیت و عفونت های دیگر کمک می کند. – چای سیاه و سبز حاوی کاتچین هستند – ماده ای که دارای خواص طبیعی آنتی بیوتیک و ضد اسهال است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد قرص گریپین صحبت کردیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید : قرص لونژیل ♥ قرص لوزارتان ♥ قرص گلای وانس ♥ قرص گلی کلازیدقرص لوپرامید